poniedziałek, 5 października 2015

PUDDING Z NASION CHIA

Biorę udział w Modowej Bitwie Miast, zapraszam do głosowania na mnie                   ( KLIK ), wiele to dla mnie znaczy, z góry bardzo dziękuję! :)



Chia to inna nazwa szałwi hiszpańskiej. Nasiona te używane są w produkcji smacznych puddingów, koktajli, surowych deserów, to świetny dodatek do surówek, wykorzystuje się je nawet w produktach piekarskich.
Bogate są w wiele składników mineralnych, witamin i kwasów tłuszczowych. Jak na przykład witamin E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo posiadają również sporą dawkę białka.


Przepis jest łatwy, ale zabiera trochę czasu.

Na początek zalewamy miseczkę około 4-5 łyżek nasion chia mlekiem - najlepiej roślinnym (ja użyłam mleka migdałowego zrobionego dzień wcześniej z przepisu z internetu :) ), całość należy dokładnie wymieszać i odstawić do lodówki na 2-4h.
W tym czasie przygotowujemy mus (korzystamy z dowolnych owoców - ja użyłam bananów, jabek i pomarańczy). Owoce blendujemy i mus mamy gotowy.

Po upływie 2-4h układamy naprzemiennie warstwy, na koniec posypujemy migdałami lub innymi orzechami,

pudding jest gotowy do spożycia :)



Polecam każdemu spróbować tak przepyszne i zdrowe śniadanie bądź deser.

11 komentarzy:

  1. Twój pudding wygląda świetnie, muszę kiedyś go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No muszę przyznać że wygląda to super :) wgl bardzo fajny blog, super wygląd i całość bardzo mi się podoba. Obserwuję i pozdrawiam :)
    http://divoces.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki przepyszny! Punkt za wykonanie! ;d
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy, wygląda super :D
    moze wspolna obserwacja? daj znac u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zobaczymy czy skusze sie na te nasiona :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Nasiona Chia brzmią dla mnie od zawsze bardzo egzotycznie. Nigdy nie mialam odwagi wypróbować ich w kuchni ;) chyba czas najwyższy zrobic pierwszy krok :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie! Muszę się skusić!

    OdpowiedzUsuń